Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2000 yılından bu yana eğitim bilimleri alanında kesintisiz yayın hayatını sürdüren seçkin bir akademik platformdur. Çeyrek asra yaklaşan yolculuğumuzda, eğitim-öğretim ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki yenilikçi araştırmaları bilim dünyasına kazandırmak için kararlılıkla çalışıyoruz.
Dergimizin Temel İlkeleri
Lisanslama ve Kullanım Hakları
Dergimiz, "Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0)" aracılığıyla içeriğini kullanıma sunmaktadır. Bu lisans kapsamında, kullanıcılar bilinen standartlarda kaynak gösterilmesi koşuluyla, makaleleri paylaşabilir, kopyalayabilir, yeniden dağıtabilir, uyarlayabilir, dönüştürebilir ve ticari amaçla kullanabilir. Tek şart, uygun biçimde atıf yapılması, değişiklik yapıldıysa belirtilmesi ve orijinal çalışmaya bağlantı verilmesidir.
Uluslararası Standartlar
Dergimiz, Committee on Publication Ethics (COPE), Budapest Open Access Initiative (BOAI) ve Open Access Scholarly Publishers Association (OASPA), organizasyonlarının yayın ilkelerini uygular ve kabul eder. Ayrıca, TÜBİTAK ULAKBİM DergiPark tarafından belirlenen yayın ilkelerini de titizlikle uygulamaktadır.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitim bilimlerinin geleceğini şekillendiren araştırmaları destekleyerek, ülkemiz ve dünya eğitim sistemlerinin gelişimine katkıda bulunmayı hedeflemektedir. Akademik birikimin paylaşıldığı, yenilikçi fikirlerin tartışıldığı bu platformda, siz değerli araştırmacılarımızı ağırlamaktan onur duyarız.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, aşağıdaki temel alanlar ve güncel eğitim trendleri kapsamında yapılmış özgün bilimsel çalışmaları değerlendirmeye almaktadır:
Temel Eğitim Alanları
Disiplin Temelli Eğitim Alanları
Güncel Eğitim Trendleri
Dergimiz, yukarıda belirtilen alanlardaki çalışmaların yanı sıra, eğitim bilimlerine katkı sağlayacak nitelikteki özgün ve yenilikçi araştırma makalelerini değerlendirmeye açıktır.
Makale Gönderimi ile İlgili Gereksinimler
Makale başvurusu aşağıdaki dört temel unsuru içermelidir:
1. Başlık Sayfası (Title Page): Başlık sayfası aşağıdaki bilgileri içermelidir:
2. Etik Kurul Raporu: Araştırma için gerekli etik kurul izin belgesi.
3. Anonim Makale Dosyası: Yazar bilgileri ve metaverileri silinmiş ana makale dosyası (çift-kör hakem değerlendirmesi için).
4. İntihal Raporu: Makalenin özgünlüğünü belgeleyen intihal tarama raporu.
Önemli Not: "Beyanlar ve Açıklamalar" bölümü SADECE başlık sayfasında yer almalıdır ve ana makale dosyasında bulunmamalıdır. Bu bölüm, yayımlanacak makalede yer alacak olmasına rağmen, hakem değerlendirmesi için anonimliği korumak amacıyla ana dosyadan ayrı tutulmalıdır.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, makale gönderimlerinde "Sizin Makaleniz, Sizin Tarzınız" yaklaşımını benimsemiştir. Bu yazar dostu girişim, gönderim sürecini basitleştirmeyi ve yazarların ilk değerlendirme öncesinde makalelerini biçimlendirmek için harcadıkları zaman ve çabayı azaltmayı amaçlamaktadır. İlk gönderimde katı biçimlendirme gereksinimleri yoktur, ancak tüm makaleler aşağıdaki temel unsurları içermelidir:
Makale Kelime Sayısı
Yazarlar aday makalelerini kaynakça dahil maksimum 8000 kelime ile sınırlamalıdır (Türkçe çalışmalar için İngilizce genişletilmiş özet ve kaynakça hariç). Daha uzun makalelerin dergiye kabul edilmesi, editöryal kurulun kararına bağlıdır.
Makale Yapısı
Yazarlar, araştırmalarını en iyi şekilde aktarmak için makaleleri istedikleri şekilde yapılandırmakta serbesttir. Aşağıdaki bilgiler, bir makalenin nasıl yapılandırılabileceğine dair bir örnek sunmaktadır.
Öz (Abstract)
Anahtar Kelimeler (Keywords)
Giriş (Introduction)
Literatür Taraması (Literature Review)
Yöntem (Materials and Methods)
Bulgular (Results)
Tartışma (Discussion)
Sonuç (Conclusions)
Türkçe Çalışmalar İçin İngilizce Genişletilmiş Özet (extended abstract)
Genişletilmiş İngilizce Özet İçeriği: Çalışmanın amacı ve önemi, Kavramsal/teorik çerçeve, Yöntem (Araştırma modeli, katılımcılar/veri kaynakları, veri toplama araçları ve analiz yöntemleri), Bulgular ve yorumlar, Sonuç ve öneriler
Metin Biçimlendirme
Başlıklar
Kısaltmalar
Dipnotlar
Referanslar
Referans kullanımında sosyal bilimler alanında yaygın olarak kullanılan APA 7 formatını kullanınız.
Tablolar
Görseller ve İllüstrasyon Yönergeleri
Bu dergi, bilimsel kayıtların bütünlüğünü korumayı taahhüt eder. Committee on Publication Ethics (COPE) üyesi olarak dergi, olası etik ihlallerle mücadele konusunda COPE kılavuzlarını izleyecektir. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nin yayın süreçleri, sağlam bilimsel yöntemlerle bilginin dürüst bir şekilde üretilmesi, geliştirilmesi ve paylaşılması temeline dayanmaktadır.
Bilimsel Araştırma Etiği
Üretken Yapay Zeka (ÜYZ) Kullanımı
Bilimsel çalışmalarda yapay zeka kullanımı konusunda Dergi, COPE'nin bu konudaki açıklamasını (https://publicationethics.org/cope-position-statements/ai-author) benimsemektedir: "ChatGPT veya Büyük Dil Modelleri gibi yapay zeka (YZ) araçlarının araştırma yayınlarında kullanımı hızla yaygınlaşmaktadır. COPE, WAME ve JAMA Network gibi kuruluşlarla birlikte, YZ araçlarının bir makalenin yazarı olarak listelenememesi gerektiğini belirtmektedir. YZ araçları, sunulan çalışma için sorumluluk alamadıklarından yazarlık gerekliliklerini karşılayamazlar. Yasal varlıklar olmadıklarından, çıkar çatışmalarının varlığını veya yokluğunu beyan edemez, telif hakkı ve lisans anlaşmalarını yönetemezler. Bir makalenin yazımında, görsel veya grafik öğelerin üretiminde ya da veri toplama ve analizinde YZ araçlarını kullanan yazarlar, makalenin Materyal ve Metotlar (veya benzer) bölümünde hangi YZ aracının nasıl kullanıldığını şeffaf bir şekilde açıklamalıdırlar. Yazarlar, bir YZ aracı tarafından üretilen kısımlar dahil olmak üzere, makalelerinin içeriğinden tamamen sorumludur ve dolayısıyla yayın etiği ihlallerinden sorumlu tutulurlar."
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, bir makalenin herhangi bir bölümünün tamamen veya kısmen Yapay Zeka (YZ) araçları tarafından yazılmasını kesinlikle yasaklamaktadır. Bununla birlikte, YZ araçları görsel veya grafik üretmek, yazım ve dilbilgisini iyileştirmek ve makalenin genel okunabilirliğini artırmak gibi amaçlarla kullanılabilir. Bu tür durumlarda, yazarların makalelerinde YZ araçlarının kullanımına ilişkin açık ve kapsamlı bir açıklama sunmaları gerekmektedir. Üretilen içeriğin özgünlüğü ve orijinalliğinden yazar(lar)ın tam sorumluluk taşıdığını vurgulamak büyük önem taşımaktadır.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nin yayıncısı olan Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, kamu finansmanlı bir eğitim kurumudur.
Bilimsel Kayıtların Korunması
Kamu üniversitesine bağlı bir dergi olarak, dergi editörlerinin gösterdiği önemli çabaları ve bilimsel kayıtların bütünlüğünü korumada hakemler tarafından genellikle takdir edilmeyen gönüllü çalışmaları destekleme sorumluluğumuzun farkındayız. Bilimsel iletişim sürecinde destekleyici ve geliştirici bir rolümüz olmasının yanı sıra, yayınlarımızda en iyi uygulamaların takip edilmesini sağlamaktan nihai olarak sorumluyuz.
Editöryal Bağımsızlığın Korunması
Potansiyel ticari çıkarların editöryal kararlar üzerinde herhangi bir etkisi veya nüfuzu olmamasını sağlamaya kararlıyız. Üniversiteye bağlı bir yayın olarak, öncelikli taahhüdümüz akademik dürüstlük ve bilginin ilerlemesidir.
Etik Yayıncılık Uygulamalarına Bağlılık
Akademik yayıncılıkta yerleşik etik kılavuzlara uyarak en iyi uygulamaları teşvik ediyoruz. Benzerlik kontrolü için, editöryal sistemimize yapılan tüm başvuruların özgünlüğünü sağlamak amacıyla Intihal.net platformunu kullanıyoruz.
Editöryal Süreçlere Destek
Üniversiteye bağlı bir yayın olarak kapasitemiz çerçevesinde, editöryal sürece faydalı olduğu durumlarda editörlerimizi diğer dergiler ve yayıncılarla iletişimlerinde destekliyoruz.
Çıkar Çatışmalarında Şeffaflık
Yayın Kararları ve Yetki
Yayın Kurulu, dergiye sunulan makalelerin tüm aşamalarını denetlemekten kapsamlı sorumluluk üstlenir. Hangi makalelerin yayınlanacağına karar vermek tamamen ve bağımsız olarak editörlerin sorumluluğundadır ve kararlar her zaman çalışmanın doğrulanması ve araştırmacılar ile okuyucular için önemine dayanır. Kurul, kişisel çıkarlardan ziyade kamu yararı gözetilerek bağımsız kararlar verir.
Editöryal Bağımsızlık
Yayıncı ve Yayın Kurulu arasındaki ilişki, kesin bir özerklik politikasına dayanmaktadır. Editörlerin kararları, yayıncının ve diğer kişi veya kurumların etkisinden tamamen bağımsızdır. Bu bağımsızlık, bilimsel kayıtların bütünlüğünü korumak için esastır.
Değerlendirme Kriterleri
Editörler, makaleleri yayın için değerlendirirken özgünlük, bilimsel katkı ve hem okuyucu kitlesi hem de daha geniş araştırma topluluğu için uygunluk ilkelerini gözetirler. Özgünlük, bilimsel katkı, ifade netliği, içerik ve sunulan çalışmanın geçerliliği ve güvenilirliği gibi yönleri titizlikle değerlendirirler.
Hakem Değerlendirme Süreci
Yayın Kurulu, hakem değerlendirme sürecinin adil, tarafsız ve zamanında olmasını sağlar. Araştırma makaleleri genellikle en az iki dış ve bağımsız hakem tarafından incelenmeli ve gerektiğinde editörler ek görüşler almalıdır. Editörler, ilgili alanda uygun uzmanlığa sahip, uygun, kapsayıcı ve çeşitli temsili dikkate alarak hakemler seçerler.
Kör Hakemlik ve Gizlilik
Editörler, yazarların kişisel bilgilerinin gizliliğini sağlarken belirlenen süreler içinde tarafsız değerlendirmeleri kolaylaştıran kör hakem değerlendirmesi ve değerlendirme süreçleri politikalarına uyarlar. Yayın Kurulu, ilgili yazarlar ve hakemlerle aksi kararlaştırılmadıkça, dergiye sunulan tüm materyallerin ve hakemlerle yapılan tüm iletişimlerin gizliliğini korur.
Adil Davranış
Editörler, yazarların ırkı, cinsiyeti, cinsel yönelimi, dini inancı, etnik kökeni, vatandaşlığı veya siyasi felsefesine bakılmaksızın el yazmaları içeriğine göre değerlendirirler. Yayın Kurulu'nun politikaları, şeffaflığı ve eksiksiz, dürüst raporlamayı teşvik ederek, hakem ve yazarların kendilerinden beklenenleri net bir şekilde anlamalarını sağlar.
Makalelerin Atanması ve Hakem Yönetimi
Editörler, makaleleri alan editörlerine ve hakemlere, onların profesyonel uzmanlık alanlarını dikkate alarak özenle gönderir ve tarafsız ve bağımsız değerlendirmeleri sağlamaya kararlıdır. İlgililiğini korumak için düzenli olarak güncellenen çeşitli ve geniş bir hakem havuzu oluştururlar.
Çıkar Çatışması Yönetimi
Olası editöryal çıkar çatışmaları, editörün atanmasından önce beyan edilmeli ve ardından yeni çatışmalar ortaya çıktığında güncellenmelidir. Editörler, kendilerinin veya aile üyelerinin ya da meslektaşlarının yazdığı makaleler hakkındaki kararlara dahil olmamalıdır. Değerlendirme süreçlerinde, editörler yazarlar ve hakemler arasındaki potansiyel çıkar çatışmalarını veya işbirliklerini titizlikle değerlendirirler.
Akademik Suistimal Önleme
Yayın Kurulu, yayın süreçleri boyunca yazarların fikri mülkiyet haklarını koruma ve intihal ve uygunsuz alıntı uygulamaları dahil etik olmayan davranışları önleme sorumluluğunu taşır. Editörler, yerleşik akademik etik normlarına aykırı olan bilimsel olmayan davranışları proaktif olarak engellerler.
Benzerlik Kontrol Araçlarının Kullanımı
Yayın Kurulu, başvuruların özgünlüğünü doğrulamak ve potansiyel intihal veya tekrarlanan yayını tespit etmek için Intihal.net platformunu kullanır.
İnsan ve Hayvan Haklarının Korunması
Editörler, sunulan makalelerde insan ve hayvan haklarının korunmasına öncelik verir ve makalelerde belirtilen tüm katılımcılardan açık ve belgelenmiş onay alınması gerekliliğini vurgular. Katılımcılar ve deneysel araştırma izinleri için bu tür etik kurul onayı olmayan makaleler reddedilmeye tabidir.
Politika Uygulama ve İletişim
Editörler, dergi yayın süreçlerinin yayın politikaları ve kılavuzlarına uygun olarak uygulanmasını denetler, yayın sürecinde yer alan paydaşlara politika gelişmeleri hakkında zamanında güncellemeler sağlar ve gerektiğinde eğitim programları geliştirir. Yayın süreçlerinde yer alan tüm paydaşlarla etkili ve sistematik iletişim kurarlar ve işbirliği ve koordinasyonu kolaylaştırmak için düzenli toplantılar düzenlerler.
Veri Koruma
Editörler, yazarlar, hakemler ve okuyucular dahil olmak üzere makalelerin değerlendirilmesinde yer alan kişilerin kişisel verilerinin korunmasına büyük önem verirler.
Araştırma Suistimali Yönetimi
Editörler, araştırma suistimalini azaltmak için proaktif önlemler uygular. Profesyonel davranış ihlalleriyle ilgili şikayetler durumunda, konuyla ilgili nesnel bulgularını paylaşarak tarafsız bir soruşturma yürütürler.
Hata Düzeltme
Editörler, yayınlanan makalelerde tespit edilen hataların, tutarsızlıkların veya yanıltıcı unsurların düzeltilmesini kolaylaştırırlar.
Fikri Mülkiyet Koruması
Editörler, yayınladıkları makalelerin fikri mülkiyet haklarını korumaya ve ihlal durumlarında hem derginin hem de yazarlarının haklarını korumaya kararlıdır. Ayrıca, yayınlanan makalelerin içeriğinin diğer yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmesini önlemek için kapsamlı özgünlük ve benzerlik değerlendirmeleri yaparak önleyici tedbirler alırlar.
Dergi Kalitesi ve Gelişimi
Yayın Kurulu, derginin bilimsel kalitesini sürekli olarak geliştirmeye ve yükseltmeye çalışır. Editörler, derginin amaçlarının, kapsamının ve içeriğinin çalışma alanındaki değişikliklere cevap verdiğinden ve yeni ortaya çıkan çalışmaları dahil ettiğinden emin olmalıdır.
Kayıt Yönetimi
Yayın Kurulu, her makalenin elektronik kayıtlarını tutar ve hem yazarlar hem de hakemler için teşvik politikaları oluşturur.
Eleştiriye Açıklık
Editörler, dergide yayınlanan makalelere ilişkin yapıcı eleştirileri memnuniyetle karşılar ve değerlendirir, yazarlara bu geri bildirimlere yanıt verme fırsatı tanır.
Özel Sayı Editörleri
Özel Sayı Editörleri, dergimiz bünyesinde geçici bir rol üstlenerek, okuyucu kitlemiz için önemli ilgi alanlarına sahip belirli konularda içerik koordinasyonu sağlamak üzere tanımlanmış bir süre boyunca görev yaparlar. Bu editörler, belirli bir konu alanına odaklanan birden fazla yazarı bir araya getiren özel tematik sayılar için katkı davetleri yapmak ve bu sayıları düzenlemekten sorumludurlar. Bu pozisyonlara atamalar, derginin Yayın Kurulu'nun önerileri doğrultusunda, yayıncının nihai onayıyla yapılır. Hizmet süresi, atama süreci sırasında açıkça belirlenir ve bu sürenin sonunda Özel Sayı Editörü'nün dergi içindeki sorumlulukları ve yetkileri sona erer. Özel Sayı Editörleri, görev süreleri boyunca editöryal kararları ve faaliyetlerinden tam sorumluluk taşırlar. Bu geçici editörlük pozisyonları, akademisyenlere editörlük deneyimi kazanmaları için değerli fırsatlar sağlar ve potansiyel olarak derginin editöryal yapısı içinde daha kalıcı rollere düşünülmelerine yol açabilir.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'ne sunulan makaleler, titiz bir çift-kör hakemlik sürecinden geçer. Bu süreçte, hem yazarların hem de hakemlerin kimlikleri birbirlerinden gizli tutulur. Hakemler ile yazarlar arasında doğrudan iletişim kurulmasına izin verilmez. Makale değerlendirme formları ve revizyon talepleri yazarlara derginin web sitesi aracılığıyla iletilir. Hakemler aşağıdaki etik sorumluluklara uymakla yükümlüdür:
.
İndeksleme ve Veritabanları
Açık Erişim Politikası
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi makale gönderim sürecinde herhangi bir ücret talep etmemektedir. Ücretsiz yayın yapan uluslararası ve açık erişimli bir dergidir.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi